środa, 6 lipca 2016

Czyszczenie systemu EGR Honda jazz 1.2 rocznik 2005

Jeżeli ktoś dokopie się do mojego bloga będzie miał dużo szczęścia. Niestety nie mogę dostosować adresu bloga pod nazwę hondy gdyż wszystkie adresy są zajęte. Jedyna nadzieja w tym że ktoś wie gdzie szukać.
Kupiłem hondę jazz 1.2 rok temu, po przejechaniu kilkuset kilometrów wyświetliła się kontrolka check engine,po podłączeniu do komputera pokazało błąd P0401-układ recyrkulacji spalin-wykryty nie wystarczający przepływ.
Przewertowałem różne strony w internecie na ten temat okazało się że wysiadł zawór EGR poza tym
nic mądrego nie można się dowiedzieć. Zawór trzeba wymienić,nowy nie wchodzi w rachubę gdyż jest drogi więc można kupić używany.Myślę że ten temat naganiają posiadacze używanych części,chcąc się pozbyć złomu.  Bo kto powiedział że ich zawór EGR nieraz starszy od mojego jest sprawny.Po dość długim przeszukiwaniu internetu udało mi się znaleźć informację jak sprawdzić zawór EGR czy jest sprawny.Poniżej zamieszczam fotkę jak to zrobić.
Przed przystąpieniem do demontażu  zaworu EGR należy odpiąć masę od akumulatora.


 Białą strzałką zaznaczyłem zawór EGR,należy odpiąć wtyczkę i wykręcić dwie śruby.


Teraz do wymontowanego zaworu podpinamy bezpośrednio do akumulatora  plus i minus tak jak pokazano na fotce.
Jeżeli zawór jest dobry spowoduje to wysunięcie się grzybka zaworu.

Okazało się że mój zawór EGR jest sprawny mimo to po dwustu kilometrach znowu włączyła się kontrolka check engine.

Znowu zaczęły się  poszukiwania co dalej no i znalazłem oprócz zaworu EGR jest jeszcze tarcza EGR ale żeby się do niej dostać to jest trochę roboty.
W pierwszej kolejności musimy zakupić uszczelki pod kolektor dolotowy. Uszczelka obudowy kolektora dolotowego i zestaw uszczelek kolektora dolotowego sztuk cztery.
Kupiłem zamienniki więc łącznie z dostawą kosztowało mnie to 110zł.

Takie uszczelki są potrzebne.

Zestaw czterech uszczelek.

W trakcie demontażu wyszło że powinienem dokupić jeszcze uszczelkę pod przepustnice.
Musiałem też dorobić klucz sztorcowy 12, dokładnie długości 11 centymetrów tyle jest miejsca między śrubami kolektora dolotowego a chłodnicą.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz